Ondernemerschap op de werkvloer

Iedereen is een manager

Je managet je tijd, je werkzaamheden, je collega’s, je gezin en jezelf.

Niet iedereen is zich echter bewust wat het inhoudt om manager te zijn.

Niet iedereen neemt dan ook zijn verantwoordelijkheden.

 

Passief

Er zijn nog schrikbarend veel medewerkers die een afwachtende of ondergeschikte houding

aannemen. Ze stellen zich afhankelijk op.

 

Hoe vaak hoor je nog uitspraken als:

“Ik heb er niks meer over gehoord, dus het zal wel goed zijn.”

“Ik vind het een slecht idee, maar ja, mijn manager heeft besloten dat we het doen.”

“Dat staat (niet) in mijn taakomschrijving, dus…”

 

Tijd voor meer ondernemerschap op de werkvloer

Tijd voor meer bevlogenheid, visie en proactiviteit.

Wil je het redden anno 2012? Wil je serieus worden genomen en gezien worden?

Dat komt niet aanwaaien, daar moet je wat voor doen.

 

Hoe doe ik dat?

Om een goede manager te worden van je werk en je leven, zijn een aantal stappen belangrijk:

 

1. weet wie je bent, wat je wilt en wat je uitstraalt

2. gebruik communicatie in je voordeel

3. durf te staan voor je standpunten

4. herken mogelijkheden om jezelf te promoten

 

Veel succes!

 

 

Sandra Planjer

PLAN trainingen

 

Wil je meer handvatten?

Vraag vrijblijvend informatie aan over de leergang “Ondernemerschap op de werkvloer”

 

 

Gerelateerde trainingen:

Persoonlijke Effectiviteit

Persoonlijke PR

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *